Vyzkoušeli si - kurz ECOWILL v Mladé Boleslavi

V souvislosti s pořádáním lektorského školení instruktorů autoškol pro výuku hospodárného řízení, které probíhalo ve dnech 17. až 19. října v prostorách Vzdělávacího centra Na Karmeli v Mladé Boleslavi, byly poslední den školení (19.10.) v rámci výuky uspořádány i bezplatné ukázkové (rychlo)kurzy ECOWILL pro veřejnost. Tuto možnost využila téměř třicítka zájemců zejména z řad studentů místní vysoké školy a nedaleké střední průmyslové školy. 

Kurzy probíhaly na vozech značky Škoda (přesněji modelech Škoda Fabia, 1,2 TDI 55 kW GreenLine, Škoda CitiGo 1,0 MPi 55 kW GreenTec, Škoda Octavia 1,6 TDI 77 kW GreenTec, Škoda Superb 1,6 TDI 77 kW GreenLine a Škoda Octavia 2,0 TDI 103 kW) a účastníci měli za úkol absolvovat dvakrát jízdu po stejném cca 8 kilometrů dlouhém okruhu vedeném na území města. A to v souladu s metodikou kurzu, tj. jednou bez vedení instruktora tak, jak běžně řidič jezdí, a podruhé již s jeho asistencí pro dosažení lepších výsledků (z hlediska spotřeby paliva, rychlosti jízdy i bezpečnosti).

Výsledky prokázaly, co je pro dodržování pravidel ecodrivingu typické: účastníkům se podařilo v druhém kole v průměru snížit spotřebu paliva oproti prvnímu o cca 0,6 litru (v přepočtu na 100 ujetých kilometrů) při současně de facto stejné průměrné rychlosti. Díky využití rad ze strany instruktorů se podařilo zlepšit si i celkové hodnocení, a to v průměru o více než 35 %.

Ti nejlepší se dokonce zařadili do první desítky dlouhodobé doprovodné soutěže o nejúspěšnějšího účastníka kurzu ECOWILL (Vladimír Mejstřík a Jan Horáček). Všem účastníkům touto cestou děkujeme za zájem a těm nejlepším samozřejmě blahopřejeme!

Z výsledků o absolvování kurzu na jednotlivých zkušebních vozech současně vyplývá zajímavý poznatek, a to že pro účastníky bylo velmi obtížné docílit v prvním kole referenční spotřeby (použita jednotně normovaná spotřeba „město“) na vozidlech ve variantě GreenLine. Podařilo se to pouze dvakrát na voze CitiGo (z 22 jízd). Vyjímkou pouze byl standardní model Škody Octavia, u kterého se podkročit referenční spotřebu v prvním kole podařilo u všech jízd (5). V druhém kole však již tuto hranici podkročila více než polovina z nich (s průměrným poklesem o 5 %). Zajímavý poznatek dokazující, že řidič může skutečnou spotřebu automobilu významně ovlivnit – oběma směry.  

Fotogalerie:

Voyový park

Před výjezdem na 1. kolo

A vyrážíme! :)

Výjezd z místa startu

Na trase

Detail protokolu

Hodnocení lektorem po prvním kole

A vyrážíme na druhé kolo!

Přísný lektor po druhém kole

Už jen podpis a hotovo!

Společné foto se všemi "trenéry"